VremPrimaruInapoi: APD: Topul cheltuielilor în campania pentru Capitală - Vasile Blaga, Dinu Gheorghe, Ludovic Orban

vineri, 30 mai 2008

APD: Topul cheltuielilor în campania pentru Capitală - Vasile Blaga, Dinu Gheorghe, Ludovic Orban

Candidatul PDL la Primăria Generală a Capitalei, Vasile Blaga, a cheltuit peste un million de lei în această campanie electorală, fiind urmat de candidaţii PPPS, Dinu Gheorghe, şi PNL, Ludovic Orban, cu peste 700.000 lei, respectiv peste 400.000 lei, conform unei monitorizări realizate de APD.
Reprezentantul Asociaţiei Pro Democraţia (APD), Cristian Pârvulescu a precizat, vineri, într-o conferinţă de presă, că este vorba despre sumele pe care APD le-a putut monitoriza.
"Oricum, aceste sume rămân foarte scăzute. Principala schimbare care a apărut faţă de 2004 ţine de interesul mult mai mare faţă de media audio-vizuală locală, în special posturile de televiziune locale. Partidele politice, aparent, sunt mult mai corecte faţă de campania din 2004. Cred că au devenit profesioniste în ceea ce priveşte ocultarea anumitor surse de finanţare", a declarat Pârvulescu.
Conform datelor prezentate de APD, dintre candidaţii la Primăria Capitalei, democrat-liberalul Vasile Blaga a cheltuit în această campanie peste 1.000.000 lei, urmat de Dinu Gheorghe (PPPS), cu peste 700.000 lei, şi liberalul Ludovic Orban, cu peste 400.000 lei, primii doi preferând apariţiile în presă, în detrimentul celeilalte componente monitorizate - publicitatea out-door (panouri publicitare, reclame pe stâlpi, banenere) - în timp ce candidatul PNL a apelat în majoritate la elementele out-door.
Ei sunt urmaţi de Cristian Diaconescu (PSD) - circa 300.000 lei, Codrin Ştefănescu (PC) - aproape 200.000 lei, Aurelian Pavelescu (PNŢCD) şi independentul Sorin Oprescu - peste 50.000 lei, în timp ce Cozmin Guşă (PIN), Daniel Fuciu (PNG-CD) şi Adrian Vilău (UPSC) au avut parte de campanii care au costat sub 50.000 lei.
La Sectorul 1 al Capitalei, în campania democrat-liberalului Răzvan Murgeanu s-au cheltuit peste 600.000 lei, majoritatea banilor fiind destinaţi apariţiilor în presă, în timp ce pentru actualul edil, Andrei Chiliman (PNL), a cărui campanie a fost axată pe apariţiile out-door, s-au cheltuit aproape 200.000 lei.
Şi la Sectorul 2 primul loc în clasamentul candidaţilor care au cheltuit cel mai mult este ocupat de un democrat-liberal, Dan Cezar Ionescu, a cărui campanie a costat 300.000 lei, din care sub 100.000 lei au fost alocaţi apariţiilor din presă. El este urmat de social-democratul Neculai Onţanu, pentru care au fost cheltuiţi aproximativ 75.000 lei.
Campania actualului primar al Sectorului 3, Liviu Negoiţă (PDL), a costat 180.000 lei, din care 150.000 lei pe publicitate out-door, în timp ce campania social-democratului Doru Giugula a fost estimată la 125.000 lei.
Conservatorul Cristian Popescu Piedone se situează pe primul loc în cursa pentru Primăria Sectorului 4, cu peste 180.000 lei, fiind urmat de democrat-liberalul Radu silaghi, cu 85.000 lei.
Campania actulului edil de la Sectorul 5, social-democratul Marian Vanghelie, a costat peste 90.000 lei, iar candidatul PDL, Sebastian Bodu, a cheltuit 50.000 lei.
În cazul sectorului 6, pentru Cristian Poteraş (PDL), actualul primar, au fost cheltuiţi 580.000 lei, din care circa 100.000 au fost alocaţi publicităţii out-door. Pe locul 2 se află conservatorul Marcel Nicolaescu, pentru a cărui campanie au fost alocaţi circa 80.000 lei.
În cazul campaniei pentru Primăria Iaşi, Gheorghe Nichita (PSD) a beneficiat de o campanie care a costat 120.000 lei, în timp ce liberalul Cristian Adomniţei de una care a costat aproximativ 115.000 lei. Primul a investit aproximativ 75.000 lei în apariţiile din presă, în timp ce al doilea în publicitatea out-door.
În cursa pentru Primăria municipiului Cluj-Napoca, democrat-liberalul Emil Boc a cheltuit aproape 600.000 lei, iar Gheorghe Funar circa 300.000 lei, ambii axându-şi campanile pe apariţiile în presă.
La Primăria Craiova, Antonie Solomon (PDL) beneficiază de o campanie care a costat 180.000, în timp ce contracandidatul său de la PSD, Gheorghe Nedelescu, a cheltuit 130.000 lei. Primii doi clasaţi în topul pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Dolj sunt Gabriel Ionescu (PCD), cu 275.000 lei, şi Radu Berceanu (PDL), cu 170.000 lei cheltuiţi în campanie.
În judeţul Vrancea, pentru Primăria Focşani, campania lui Romeo Postelnicu (PNL) a costat aproape 120.000 lei, iar, în cazul preşedinţiei Consiliului Judeţean, social-democratul Marian Oprişan - peste 70.000 lei.
În cazul Primăriei Constanţa, Radu Mazăre (PSD) este candidatul cu cei mai mulţi bani alocaţi campaniei electorale, 140.000 lei, în timp ce pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Constanţa conduce democrat-liberalul Ion Popescu, care a cheltuit peste 25.000 lei.
În niciunul dintre cazuri nu a fost depăşit plafonul maxim de cheltuieli. Conform legii, un candidat la Primăria Generală a Capitalei poate cheltui maximum 5 milioane lei (10.000 salarii minime brute pe ţară), unul care aspiră la funcţia de primar de sector sau de municipiu 1.250.00 lei (2.500 salarii minime brute pe ţară), iar un candidat la preşedinţia unui consiliu judeţean maximum 1.750.000 lei (3.500 salarii minime brute pe ţară).
Monitorizarea a fost realizată în perioada 2-27 mai 2008, în Bucureşti, Braşov, Cluj, Constanţa, Dolj, Vrancea şi Iaşi.
Au fost monitorizate publicitatea out-door şi cea din presa scrisă, printre care 17 cotidiane şi 13 săptămânale centrale şi o serie de publicaţii din judeţele respective.
Raportul dat publicităţii vineri prezintă concluzii de etapă, raportul final urmând a fi făcut public între cele două tururi de scrutin.

Mediafax - 30 mai 2008 ora 13:26


Niciun comentariu:

 

Free Web Counters